::cik im::
http://aliimranzone.blogspot.com

MOTIVASI: Tentang Mak Abah..

Pantaskah aku berkisah
tentang jerit mereka yang menghantar hidup?
atau sakit tak terperikan mereka yang menyambung nyawa?

Pun layakkah aku bercerita
soal ragaku tumbuh di dalam mereka?
atau akalku berbias akhlak mereka?

Tidakkah senonoh jika ku ingat
berbilang rengekku pada mereka?
atau sakitku sebabkan duka mereka?


Meski acap kali bantahku pada mereka
atau kataku sakiti mereka
Namun tiada balas bagiku
selain kasih bertambah jua

Pantaskah aku berkisah
sedang budi tak kunjung kubalas?
Pun layakkah aku bercerita
padahal bagiku cinta mereka tak pernah padam?

Layakkah aku kisahkan
tentang perit mengukir kejayaan
sedang siang malam doa mengiringi
mereka memohon pertolongan Rabbi


Jika boleh jawabnya....
Perkenankan aku kisahkan
tentang titipanNya dan sang pengidam
Izinkan aku ceritakan
tentang Mak Abah yang aku kasihkan....

Sayang selamanya....



6 comments:

a picture tells a thousand words,where do you happen to get all those snapshots .Anyway those stanzas are meant for us ,thank you son,u mean everything to us


wah...touching gle sajak ni~


sedihnye..terharu..:(


hmm im pndy mengayat...hehe=)
nway,terharu juga hati ku ini..


sajak ini hnya ungkapn..kite kena susulkn dgn tindakan membahagiakan mak abah..:)


betul tue..mak abah adalah segalanya selagi mereka ada di ats dunia nie..


::cik im::

My photo
::ialah anak kelahiran Sandakan,Sabah::menetap di Tangkak,Johor::Syariah (Fiqh dan Usul), Akademi Pengajian Islam,Universiti Malaya::

::cik im di sini::


ShoutMix chat widget

::sahabat cik im::

::saudara cik im::

::pilihan cik im::

::pelawat cik im::