::cik im::
http://aliimranzone.blogspot.com

Mai Secawan!


1. Tongkat Ali untuk tenaga
2. Pokok Mata Pelanduk untuk sendi 3. Pokok Teja Lawang untuk pengimbangan angin 4. Pokok Tebu Gajah untuk antidot 5. Pokok Mengkudu Hutan untuk pencernaan

Berikut adalah 5 herba pilihan yang terkandung di dalam kopi radix. Disenaraikan secara ringkas kelebihan-kelebihan kopi radix yang semakin diminati ramai ini:

Menghilangkan Sakit Sendi dan Sakit Pinggang

Penyakit arthritis dan rheumatism terjadi hasil daripada peradangan yang berpunca dari ketidak seimbangan suhu. Kesannya mewujudkan kelebihan asid seperti asid urid yang menyebabkan gout. Kopi Radix akan bertindak secara diuretik (memperbanyakkan kencing) dengan melakukan pengimbangan suhu dan asid. Terdapat testimoni yang banyak yang menceritakan kelebihan penggunaan Radix yang dapat menghilangkan sakit pinggang dan lutut.

Demam Panas

Minuman Kopi Radix akan menghilangkan rasa hendak demam jika diambil pada peringkat awal kerana bahan yang terdapat dalam Radix akan meningkatkan sistem imuniti untuk membunuh kuman yang menyerang tubuh. Tindakan bioflavonoid akan meningkatkan lagi aktiviti sel-sel imuniti dengan mempercepatkan pergerakan ke tempat serangan. Minuman Kopi Radix akan menyebabkan seseorang itu kencing dengan banyak, berpeluh dan terasa dahaga. Kesan dahaga ini membuatkan seseorang pesakit itu banyak minum air di mana suhu tubuh akan kembali stabil.

Ketumbuhan

Bahan yang dikenali sebagai quassinoid yang terdapat dalam Radix merupakan bahan anti tumor yang boleh menghilangkan ketumbuhan di otak. Ini diperkuatkan lagi oleh kajian Dr. Azizah Hamid daripada Universiti Putra Malaysia (UPM) pada tahun 2000. Dalam kes yang sebenar, HPA mempunyai rekod menyembuhkan ketumbuhan di otak setelah pesakit diberikan Radix bersama Omega3 dan Spirulina.

Radix Untuk Kaum Wanita

Radix mempunyai bahan antioksidan yang boleh memerangkapkan radikal bebas yang menyebabkan pelabagai penyakit.

Bagi wanita yang menghadapi masalah keputihan, lelehan cecair ini dapat dihilangkan dengan hanya meminum Kopi Radix, begitu juga dengan senggugut. Kopi Radix mempunyai kesan detoksifikasi yang boleh mengeluarkan keracunan di hati dan membetulkan perjalanan darah.

Bagi wanita yang menopouse, mereka memerlukan pytoestrogen dan kalsium untuk tulangnya dan ini boleh didapati dalam Kopi Radix.

Kopi Radix Untuk Pesakit Kencing manis dan Darah Tinggi

Radix juga mengandungi betasitosterol dan stigmasterol yang bertindak sebagai hipoglisemik (menurunkan paras glukos). Kekuatan gandaan diuretik menjadikan Kopi Radix juga boleh digunakan untuk merawat hipertensi.

Kopi Radix Untuk Tenaga

Kesan afrodisiak meningkatkan tenaga kelakian dan baik jika disinergikan bersama Omega3. Bagaimana ini berlaku? Satu kajian yang dilakukan di Universiti Malaya (UM) menunjukkan bahawa tikus putih yang diberikan Radix menunjukkan penambahan 480% hormon jantan manakala tikus betina pula melahirkan anak jantan lebih daripada anak betina dengan nisbah 3:1.

Demikianlah diantara kelebihan yang terdapat di dalam Kopi Radix. Saranan untuk kawan-kawan mahasiswa, minuman ini juga sangat sesuai diamalkan bagi mereka yang ingin berjaga malam (study atau beribadat ;)). Post ni hanya sekadar iklan produk keluaran muslim. Selamat mencuba, MAI SECAWAN! :)

"Hanya Pada Allah"
10 comments:

Baru balik PCB ke?=)Bagus, tolong promosi produk orang Islam. Kalau tak kita yang guna produk Muslim dan tolong meningkatkan ekonomi orang Islam, siapa lagi? kalau tak sekarang, bila lagi?


This comment has been removed by a blog administrator.

kopi radix juga antara kegemaran abah..:)


memg bagus kopi radix ni...sy juga amalkan..yg bes n menarik lg,skrg dah ada Radix Fried Chicken (RFC)...baru esok nak g cuba..huhu


ha....bru tringin nk pOst kan isu pasl RADIX FRIED CHICKEN ni....dr 2 minggu yg lepas....tpi x terpOst2 lgi...

hmmm,,,,,best la hang aya~
hang berada d kg....dpt la merasa~

hmmm...bile la gamak nya RFC ni nk buka kt KL plak...hehe....
dgr nye, kOs nk buka dis bisnes arOund 1.5m...


lorr..org penang kn dkt je dgn SP, br nk gi cube? sy dh 3 kali mkn kt RFC tau..hihi..yup, btl ape intan ckp, insyaAllah xlame lg Dr. Haron Don akan bukak 2 cawangan RFC kt Bangi n Shah Alam..tungguuuuu! :)


kegemaran cik im...hihi~~yeke??kalo salah tlg btlkan kenyataan tersebut...:)


uhu...serius memg best RFC...yg pntg support produk ISKAM...sebelah RFC tadi(baru g tadi) byk gle bendera2 hijau putih...hehhe...smga kemenangan milik kita...


error there,ISLAM~~~~


::cik im::

My photo
::ialah anak kelahiran Sandakan,Sabah::menetap di Tangkak,Johor::Syariah (Fiqh dan Usul), Akademi Pengajian Islam,Universiti Malaya::

::cik im di sini::


ShoutMix chat widget

::sahabat cik im::

::saudara cik im::

::pilihan cik im::

::pelawat cik im::