::cik im::
http://aliimranzone.blogspot.com

Perginya Seorang Pejuang..

Semoga Allah merahmati roh almarhum Dr. Fathi Yakan , seorang ulama mujahid terbilang di zaman ini yang telah kembali menemui Penciptanya . Beliau banyak menghabiskan usia di medan perjuangan. Pidato dan karyanya sangat membina dan mendidik ummah . Almarhum adalah ulama bertaraf dunia yang mempunyai saham perjuangan yang cukup besar dan luas. Sedih dan pilu menyelubungi anak murid beliau di seluruh dunia. Kembalinya ke rahmatillah, satu kehilangan besar buat perjuangan ini.


Bagi anggota gerakan Islam yang menekuni Amal Tarbawi bersama penglibatan mereka pasti tidak ketinggalan meneladani satu lagi kitab hasil tangan beliau yang cukup terkenal iaitu [ Apa Ertinya Saya Menganut Islam ] ما ذا يعنى إنتمائي للإسلام


Sesungguhnya pemergian beliau menyenangkan hati yahudi dan Israel laknatullah. Aapa yang penting bagi kita ialah meneruskan perjuangan menegakkan Islam agak Islam kembali di puncak seperti yang diimpikan oleh beliau dan kita semua.


* Jenazah al marhum disembahyangkan pada asar hari ahad 21 jamadul akhir 1430 hijrah di Masjid Tinal dan akan dikebumikan di perkubnran keluarga di Babur Raml. al-Fatihah





3 comments:

Innalillah...Sedihnye..Semoga Allah rohnya dikalangan org2 yang soleh dan beriman..


Innalillah...Sedihnye..Semoga Allah rohnya dikalangan org2 yang soleh dan beriman..


::cik im::

My photo
::ialah anak kelahiran Sandakan,Sabah::menetap di Tangkak,Johor::Syariah (Fiqh dan Usul), Akademi Pengajian Islam,Universiti Malaya::

::cik im di sini::


ShoutMix chat widget

::sahabat cik im::

::saudara cik im::

::pilihan cik im::

::pelawat cik im::