::cik im::
http://aliimranzone.blogspot.com

Selamat Datang 'Galatico'!


‘Galaticos’ merupakan istilah yang digunakan untuk menggambarkan kehebatan pemain-pemain bola sepak hebat di dalam kelab bola sepak Real Madrid. ‘Galaticos’ bermaksud orang dari planet asing merupakan satu sanjungan peminat tehadap reputasi pemain-pemain bertaraf ‘bintang’ pada beberapa musim yang lepas apabila pasukan ini dibarisi oleh pemain-pemain handalan dunia seperti Zinadene Zidane, Luis Figo, Ronaldo, David Beckham, Raul, Roberto Carlos dan sebagainya.


Setelah projek pertama tersebut ‘gagal’, kini sekali lagi Real Madrid dikatakan cuba mencipta pasukan ‘galaticos’ yang kedua apabila sudah mengesahkan (setakat ini) 2 orang pemain terbaik di muka bumi iaitu Kaka dari Brazil dan Cristiano Ronaldo dari Portugal. Kontrak yang bernilai ratuan juta Euro melibatkan dua orang pemain itu merupakan sejarah baru bagi dunia bola sepak.


Semalam Kaka sudah diperkenalkan dihadapan lebih 30 ribu peminat yang hadir menyambut beliau di stadium kebanggaan, Santiagao Bernabeu. Saya yang mengikuti acara tersebut secara langsung di laman web rasmi kelab turut terasa teruja dan tidak sabar untuk menuggu hasil gandingan Kaka dan Ronaldo.


Setiap anak muda yang meminati dunia bola sepak Eropah pasti ada sebuah pasukan yang diminati. Biar apapun cakap-cakap orang tentang ’galaticos’ Real Madrid, reputasi selaku 9 kali juara Eropah patut diimbas untuk menggambarkan pasukan Real Madrid adalah pasukan bola sepak paling cemerlang dalam dunia kelab-kelab bola sepak Eropah untuk wajar digeruni. Selamat datang wahai Kaka, ahlan wasahlan ya Ronaldo!!..;-) ;-p


*Kaka pakai no.8 yang dulunya digunakan oleh Fernando Gago, tak pasti nape xjadi pakai no.5 yang menjadi kebangaan Zidane.


*tulisan ini saja nak bagi penyokong kelab lain panas..hehe



7 comments:

barca!!! barca tetap kuat!!


siapakah anda??.barca mmg kuat, tp nntikn kehebatan real madrid musim hdpn!


fuh~~apsal la mamat c.r tu dibeli oleh r.m???tak sukenyeeee.....


hehe..yang terbaik hanya untuk real!!


pa barang real madrid...

Manchester United is the best...

Hidup Alex ferguson...tokwan angkat pakcan


pak can pn dh sokong real..manchester dh xkuat la wei..huhu


hish,,,takpe2...wait n c...keep on watching...


::cik im::

My photo
::ialah anak kelahiran Sandakan,Sabah::menetap di Tangkak,Johor::Syariah (Fiqh dan Usul), Akademi Pengajian Islam,Universiti Malaya::

::cik im di sini::


ShoutMix chat widget

::sahabat cik im::

::saudara cik im::

::pilihan cik im::

::pelawat cik im::