::cik im::
http://aliimranzone.blogspot.com

Alhamdulillah..

Segala puji bagi Allah atas nikmat iman dan Islam. Syukur masih dikurniakan pentas untuk beramal ibadat di bulan penuh keberkatan ini.

Pengajian semakin meniti hari-hari sukar. Timbunan kerja yang masih belum beres, tuntutan proposal disertasi dan sebagainya menjadi satu cabaran yang memerlukan kecekalan untuk menempuhinya. Namun, alhamdulillah dengan izin Allah SWT yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, ada 'suntikan' khabar gembira yang pastinya akan membulatkan lagi tekad diri untuk lebih bersungguh di dalam pengajian...:)

Bicara tentang puasa 'orang bujang di perantauan' ini, rutin harian sahur sekitar jam 5.15 pagi. Jadual memasak sahur secara giliran menjadikan jalinan ukhwah di HHH terasa sungguh manis walaupun kekadang masakan chef2 kekurangan rasanya. Apapun, ini tetap proses tarbiah yang dikira positif untuk masa kelak. Berbuka pula tidak menjadi masalah, hidangan istimewa sentiasa menanti kehadiran kami di masjid-masjid berhampiran..:)

Selamat Meneruskan Ibadah Puasa Buat Seluruh Pengunjung Cik Im.

"MAN SOOMA RAMADHONA IIMANAN WAHTISABAN GHUFIRO LAHU MA TAQADDAMA MIN ZANBIHI"

6 comments:

khabar gembira ape tu cikim?:)


syukur..alhamdulillah...congratz dek!!~~trus'n b'juang ngan pngajian master adek...~~chaiyok2!!~~


khabr akan dpt anak buah 2 org..hehe


jgn lupe kpd adikmu yg sntiasa mndoakn kamu dimurhkn rezeki...hehe=)


jgn risau, ade dh aku bahgia rezeki adik beradik..


::cik im::

My photo
::ialah anak kelahiran Sandakan,Sabah::menetap di Tangkak,Johor::Syariah (Fiqh dan Usul), Akademi Pengajian Islam,Universiti Malaya::

::cik im di sini::


ShoutMix chat widget

::sahabat cik im::

::saudara cik im::

::pilihan cik im::

::pelawat cik im::