::cik im::
http://aliimranzone.blogspot.com

Perkembangan Diri

Sebenarnya macam-macam aktiviti saya lakukan sepanjang April berlalu ini. Namun oleh kerana kekangan waktu untuk membahagikan masa antara aktiviti luar dan tumpuan peperiksaan, saya kurangkan masa mencari bahan untuk penulisan blog. Namun, dalam kekangan itu, sempat juga saya menukar template blog saya..hehe..

Dalam suasana dunia yang kelam kambut akibat serangan virus maut H1N1, kemerosotan teruk ekonomi global, pertembungan terbuka '2 aliran' di dalam PAS dan lain-lain, tentu sahaja banyak perkara yang saya ingin sentuh di dalam blog ini. InsyaAllah, selepas reda musim peperiksaan pada 5hb ini, saya akan kembali giat menulis.

Sekadar perkongsian aktiviti terkini, minggu lepas saya berpeluang mengikuti sesi penggambaran krew rancangan Gaya Hidup sihat terbitan RTM di Akademi Silat Cekak Hanafi, Kg. Dato' Keramat. Walaupun tak berperanan secara langsung di dalam sesi tersebut, dapatlah saya mengutip sedikit ilmu tentang penggambaran. Artis yang terlibat pada hari tersebut ialah Eman Manan, Sabrina beserta Guru Utama dan pasukan demo Ibu Pejabat SCH. Diharap dengan penonjolan semula SCH akan dapat kembali menaikkan nama serta semangat seluruh ahli.

Aktiviti menarik di dalam kalendar saya seterusnya ialah Majlis Makan Malam Perpisahan Jabatan Fiqh dan Usul 2009. Majlis yang dijadual pada 5hb Mei nanti adalah bertujuan untuk meraikan para pelajar tahun akhir JFU yang akan menamatkan pengajian mereka selain memberikan penghargaan kepada seluruh warga pensyarah. InsyaAllah saya terlibat memimpin persembahan Silat Cekak Hanafi, mendeklamasikan sajak serta menyertai persembahan nasyid. Sekarang kami sibuk membuat persediaan untuk majlis tersebut.

Pada 6hb Mei pula, insyaAllah seluruh warga rumah sewa, alumni dan penasihat Halal Haram akan menyertai trip sehari semalam ke Port Dickson. Program anjuran Halal Haram's House ini adalah bertujuan mengeratkan silaturrahim serta sebagai 'majlis perpisahan' sebelum masing-masing membawa haluan masa depan sendiri. Dikhabarkan ustaz Anuar nak sponsor Umbai lepas tu, betul ke ustaz??... ;)

Diharap semuanya berjalan lancar..saya akan update setiap perkembangan diri selepas ini, InsyaAllah...








10 comments:

wah..erat silaturrahim..bagus tue..hehe..
eratkanlah yang mane tak erat sebelum nie..
hebatla abgku nie dengan sch die..suspek betul..chaiyok2..!!!
gi jalan2 tue belilah sesuatu untk adikmu nie..huhu..
k,gud luck exam akhir di um!!


hehe..akn ku belikn sumting..tidak sesekali utkmu..ttpi kpd ank buahku yg dikandungmu..hihi..


congrate to adik imran (dayah)..she become a mom~hihi~


cngrate utk cik im..become uncle again..hehe merepek je..


~'uncle im'~~~sound interesting...~~hihi~~


thanks sekudus..:)


caiyok bajak,jgn lupa naik banana boat,bawak smua satu umah pluk2 atas banan boat,bila dicampak,smua jatuh ckali,enaknya tapi jangan lupa doa dulu.kt umbai 2 jangan la mkn banyak2 sian lak ustaz yg sponsor


im,wah2 nk jln je hang ek...pi sna tu jgn lupe si kering ni tau...hahaha


mak ni lawakla..teringat mase mak dicampak dari banana bot..:)..nasib baik mak kuat..:)
memang best sgt kenangan tue.
adik kering,sila keringkan diri anda sekering yang mampu..hehe..


best ye adek g jln2 ngn ust anuar?hihi~~


::cik im::

My photo
::ialah anak kelahiran Sandakan,Sabah::menetap di Tangkak,Johor::Syariah (Fiqh dan Usul), Akademi Pengajian Islam,Universiti Malaya::

::cik im di sini::


ShoutMix chat widget

::sahabat cik im::

::saudara cik im::

::pilihan cik im::

::pelawat cik im::